onsdag 31. oktober 2012

[ NY BILDEVEGG - DIY ]





I dag har jeg hatt en ordentlig innedag. Har endelig fått hengt opp litt bilder på veggen, samlet de til en bildevegg. Det er litt vanskelig å se selve bildene, men tanken er å vise ideen, og ikke familiebildene :)


DIY:

  • Lag en firkant på veggen med maskeringstape, i området du vil ha bildene. 
  • Bruk en liten planke, og sku inn en skrue, som stikker litt ut på baksiden. 
  • Heng bildene på skruen på planken og plasser det der du vil ha det, innen for rammen. 
  • Dytt planken med bilde på skruen inn der du vil at bildet skal henge. 
  • Du får da et merkepå veggen, der spikeren skal slås inn, og slipper å lage masse feil hull :) 


Vinballongen har jeg fått av en kjær nabo, og ikke bare denne, men to store til! Disse skal stå i vinkjelleren til Beppemannen, men den lille fikk bli med inn i stua og lagde et nytt stilleben.

Håper du forstod DIYén, og at den inspirerer! Dette tipset kan selvfølgelig brukes, når bare ett bilde skal henges opp også. Er alltid vanskelig å få riktig høyde, når man har snorer til oppheng bak ramma.

Her blir det innekos med tente lys og halloween feiring i kveld.

5 kommentarer:

  1. GENIALT! Så fint.. Eg trur eg må herme ;)

    SvarSlett
  2. Smart tips :-) å bruke kameraet manelt er en utfordring, men kjempegøy. Regner med flotte bilder hos deg. Jeg har et problem med at det mørkt når jeg går, og mørkt når jeg kommer hjem... Må kjøpe meg kamerastativ.

    SvarSlett
  3. Dette er det mest geniale tipset jeg har fått på lenge!!! Tusen takk!! Jeg har faktisk en hel bunke med bilder som ligger i stuen og som skal opp på veggen i gangen, men har gått og gruet meg til å ta fatt på det, men det skal jeg nå. Atter en gang tusen takk! (Jeg pinner det på Pinterest også!)
    Ha en fin torsdag!
    klem fra Sølvi :-)

    SvarSlett
  4. Så hyggelig å kunne være til inspirasjon :) Gleder meg til å se resultatene av deres vegger, og kjenner meg veldig godt igjen, med bildehaugen som ligger der leeeenge :) Lykke til!

    SvarSlett
  5. Det er så fint å henge bildene sånn. Og takk for smart tips :)

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Hver enkelt betyr mye for meg, og alltid gøy å se hvem som er innom på bloggen!!