lørdag 15. september 2012

[ GOD HELG ]


Her i Beppehuet er spisebordet [ i innlegget under ] grunnet, og første strøk med fargen ferdig malt!!!  Jeg er veeeldig spent på sluttresultatet, og titter bort på bordet med skrekkblandet fryd :)

Legger ved bilde av tilslørte bondepiker, jeg laget denne uka. Beppemannen fikk nesten sjokk, når jeg tok de ut av kjøleskapet, etter en heller nøytral pastamiddag  - og jeg innrømmer at han ikke er godt vandt med gode kokke-egenkaper :)

De tilslørte bondepikene var kjempegode, og minner meg om min kjære bestemor, som pleide å ha dette om høsten til søndagsmiddagene.

Kavringen jeg brukte er kjøpt på Spar, som selger ferdig "karamellisert" kavring  [ M U M S ]

God helg, og nyt lørdagskvelen!!

1 kommentar:

  1. Hei Beppe
    Lekkert bilde som kunne sklidd rett inn i en fristende kokebok!
    Tilslørte bondepiker er kjempegodt og var ofte søndagsdessert i barndomshjemmet. Lenge siden jeg har laget det, men når eplesesongen er i gang for fullt pleier det å bli et par omganger med denne gode desserten.
    Så spennende med maling av det fine langbordet!
    Her er vi snart på vei ut døra til nabofest, veldig koselig!
    Fin lørdag til deg!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett

Tusen takk for at du legger igjen en kommentar. Hver enkelt betyr mye for meg, og alltid gøy å se hvem som er innom på bloggen!!